top of page

Informacja o Dystrybutorze ubezpieczeń

Dane Agenta Ubezpieczeniowego
AL Finance SpóÅ‚ka z o.o. z siedzibÄ… w Katowicach przy ul. WÄ™glowa 9, 40-106 Katowice, wpisana do rejestru przedsiÄ™biorców Krajowego Rejestru SÄ…dowego, prowadzonego przez SÄ…d Rejonowy Katowice – Wschód w Katowicach, VIII WydziaÅ‚ Gospodarczy Krajowego Rejestru SÄ…dowego pod numerem KRS 646878, NIP: 6751565906, o kapitale zakÅ‚adowym 8.750,00 zÅ‚ (dalej: „Agent”) jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do rejestru agentów ubezpieczeniowych, prowadzonego przez KomisjÄ™ Nadzoru Finansowego, pod numerem 11232707/A i wykonuje czynnoÅ›ci agencyjne na rzecz wiÄ™cej niż jednego zakÅ‚adu ubezpieczeÅ„, na podstawie udzielonych peÅ‚nomocnictw.

Sposób sprawdzenia wpisu do rejestru
Aktualne dane z rejestru agentów ubezpieczeniowych udostÄ™pniane sÄ… przez KomisjÄ™ Nadzoru Finansowego za poÅ›rednictwem strony internetowej Komisji Nadzoru Finansowego, po wypeÅ‚nieniu formularza elektronicznego. W celu wyszukania danych, należy wypeÅ‚nić formularz elektroniczny, dokonujÄ…c wyboru rodzaju podmiotu, którego dane majÄ… być wyszukane. Wyszukanie danych możliwe jest po wpisaniu co najmniej jednej danej identyfikujÄ…cej poÅ›rednika spoÅ›ród wskazanych w formularzu elektronicznym. Wpisanie każdej kolejnej danej umożliwia zawężenie wyszukiwania do konkretnego podmiotu. Rejestr poÅ›redników ubezpieczeniowych dostÄ™pny jest pod adresem www.rpu.knf.gov.pl. Rejestr poÅ›redników ubezpieczeniowych skÅ‚ada siÄ™ z rejestru agentów i rejestru brokerów.

Informacja o posiadanych akcjach lub udziałach
Agent nie posiada akcji żadnego zakÅ‚adu ubezpieczeÅ„, uprawniajÄ…cych co najmniej do 10% gÅ‚osów na walnym zgromadzeniu.

Informacja o zakÅ‚adach ubezpieczeÅ„, na rzecz których Agent wykonuje dziaÅ‚alność agencyjnÄ…
Agent poÅ›redniczy przy zawieraniu umów oraz ich administrowaniu i wykonywaniu w zakresie ubezpieczeÅ„ DziaÅ‚u II (ubezpieczenia majÄ…tkowe) na rzecz niżej wymienionych zakÅ‚adów ubezpieczeÅ„:

  1. Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A.

  2. LINK4 Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.

  3. Helvetia Global Solutions Ltd

  4. Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Warta S.A.

  5. InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group

  6. Inter Partner Assistance SA Oddział w Polsce

  7. Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group

  8. Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A.

  9. AXA FRANCE IARD SpóÅ‚ka Akcyjna OddziaÅ‚ w Polsce

  10. Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A.
     

Agent poÅ›redniczy również przy zawieraniu umów oraz ich administrowaniu i wykonywaniu w zakresie ubezpieczeÅ„ DziaÅ‚u I (ubezpieczenia na życie) na rzecz niżej wymienionych zakÅ‚adów ubezpieczeÅ„:

  1. Powszechny Zakład Ubezpieczeń na Życie S.A.

Wynagrodzenie Agenta
Agent otrzymuje w zwiÄ…zku z proponowanym zawarciem umowy ubezpieczenia prowizjÄ™ dowolnego rodzaju uwzglÄ™dnionÄ… w kwocie skÅ‚adki ubezpieczeniowej. Dopuszczalny jest również inny rodzaj wynagrodzenia (w tym: uzupeÅ‚niajÄ…cy wynagrodzenie prowizyjne) o charakterze finansowym lub niefinansowym (np. premia uzależniona od wyników, konkursy, upominki firmowe, spotkania biznesowe, wyjazdy szkoleniowe, udziaÅ‚ w programach rozwoju i wsparcia zawodowego).

Ubezpieczenie Agenta
Agent posiada obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe z tytułu wykonywania czynności agencyjnych.

Skargi i reklamacje
Agent informuje, iż klientowi przysÅ‚uguje uprawnienie do zÅ‚ożenia reklamacji do Agenta w zakresie niezwiÄ…zanym z udzielanÄ… ochronÄ… ubezpieczeniowÄ…, telefonicznie pod numerem telefonu 32 745 64 56, ustnie do protokoÅ‚u w placówce Agenta, pocztÄ… tradycyjnÄ… na adres korespondencyjny Agenta, drogÄ… elektronicznÄ… na adres serwisubezpieczeniowy@aliorleasing.pl lub za poÅ›rednictwem Portalu Klienta. Agent udziela odpowiedzi na reklamacjÄ™ klienta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiajÄ…cych rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie, Agent udziela odpowiedzi na reklamacjÄ™ w terminie 60 dni od otrzymania reklamacji. W przypadku nieuwzglÄ™dnienia przez Agenta roszczeÅ„ w trybie rozpatrywania reklamacji lub niewykonania przez Agenta czynnoÅ›ci wynikajÄ…cej z pozytywnie rozpatrzonej reklamacji we wskazanym terminie, klient może zwrócić siÄ™ do Rzecznika Finansowego o:

  1. rozpatrzenie wniosku w indywidualnej sprawie, wniesionego na skutek nieuwzglÄ™dnienia roszczeÅ„ klienta przez Agenta  w trybie rozpatrywania reklamacji,

  2. rozpatrzonej zgodnie z wolÄ… klienta, rozpatrzenie wniosku dotyczÄ…cego niewykonania przez Agenta w terminie czynnoÅ›ci wynikajÄ…cych z reklamacji 

  3. przeprowadzenie pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporu między klientem a Agentem, jako podmiotem rynku finansowego, zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym.

Istnieje również możliwość zÅ‚ożenia przez Pana/PaniÄ… skargi na dziaÅ‚alność Agenta do wÅ‚aÅ›ciwych organów, w tym Komisji Nadzoru Finansowego oraz UrzÄ™du Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Reklamacje na zakÅ‚ady ubezpieczeÅ„ lub w zakresie zwiÄ…zanym z udzielanÄ… ochronÄ… ubezpieczeniowÄ… należy skÅ‚adać zgodnie z treÅ›ciÄ… postanowieÅ„ ogólnych warunków ubezpieczeÅ„ oraz informacjami znajdujÄ…cymi siÄ™ na stronach internetowych zakÅ‚adów ubezpieczeÅ„.

OdstÄ…pienie i wypowiedzenie umowy ubezpieczenia
W przypadku umów ubezpieczenia termin, w którym konsument może odstÄ…pić od umowy, wynosi 30 dni od dnia poinformowania go o zawarciu umowy lub od dnia potwierdzenia informacji, o którym mowa w art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, jeżeli jest to termin późniejszy. Termin uważa siÄ™ za zachowany, jeżeli przed jego upÅ‚ywem oÅ›wiadczenie zostaÅ‚o wysÅ‚ane.

W przypadku rozpoczÄ™tego za zgodÄ… ubezpieczajÄ…cego, bÄ™dÄ…cego konsumentem, Å›wiadczenia usÅ‚ug przed upÅ‚ywem terminów, o których mowa powyżej - może zostać naliczona skÅ‚adka za okres udzielanej ochrony ubezpieczeniowej.

Jeżeli umowa ubezpieczenia jest zawarta na okres dÅ‚uższy niż 6 miesiÄ™cy, ubezpieczajÄ…cy ma prawo odstÄ…pienia od umowy ubezpieczenia w terminie 30 dni, a w przypadku gdy ubezpieczajÄ…cy jest przedsiÄ™biorcÄ… – w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy.

Pozostałe informacje
Wszystkie zakÅ‚ady ubezpieczeÅ„ posiadajÄ…ce zezwolenie na wykonywanie dziaÅ‚alnoÅ›ci ubezpieczeniowej w grupach obejmujÄ…cych ubezpieczenia obowiÄ…zkowe pozostajÄ… czÅ‚onkami Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, który zaspokaja roszczenia osób poszkodowanych lub uprawnionych z tytuÅ‚u umów ubezpieczeÅ„ obowiÄ…zkowych w przypadku upadÅ‚oÅ›ci zakÅ‚adu ubezpieczeÅ„.

Kontakt z Agentem odbywa siÄ™ w jÄ™zyku polskim. Prawem wÅ‚aÅ›ciwym, które stanowi podstawÄ™ dla stosunków Agenta z konsumentem przed zawarciem umowy na odlegÅ‚ość oraz prawem wÅ‚aÅ›ciwym do zawarcia i wykonania umowy jest prawo polskie.

Dokumenty do pobrania

bottom of page